4 januari 2012

En dag - David Nicholls


Titel: En dag
Författare: David Nicholls
Originaltitel: One day
Sidantal: 431
Bindning: Pocket
Förlag: Printz Publishing
Utgiven: 2011
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"
Du kan leva hela ditt liv utan att inse att det du letar efter finns rakt framför dig.
15 juli 1988. Emma och Dexter tillbringar en natt tillsammans efter examen på universitetet. Dagen efter måste de gå skilda vägar.

Men var kommer de vara den 15 juli året därpå? Och alla år som följer?
"

Min kommentar

Den här boken tyckte jag om, men slutet var jättesegt. Det finns i stort sett 20 sidor efter det som jag känner är det riktiga "slutet", om du läser boken så kommer du att förstå, det gjorde det hela väldigt utdraget och tråkigt för min del.
Men jag inser också att det kan vara bra att inse att livet går vidare, vad som än händer.
Den ger en frisk fläkt vad gäller hur olika livsförhållanden ändras och att man kan få det bra trots dåliga förutsättningar eller tvärt om. Uppiggande läsning. 
Läsvärd, ingen favorit men helt klart läsvärd!

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar