29 juni 2012

Förbjuden kärlek - Sharon Kendrick

Titel: Förbjuden kärlek
Författare: Sharon Kendrick
Originaltitel: The forbidden innocent
Sidantal: 197
Bindning: Pocket
Utgiven: 2012
Förlag: Harlequin
Betyg: 1 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Förbjuden kärlek

Den gåtfulle aristokraten...
När den unga Ashley Jones står framför det palatsliknande huset är hon på vippen att vända om. Och inte blir det lättare när hon möter sin nye arbetsgivare – den mäktige och gåtfulle ägaren till egendomen: författaren Jack Marchant. Ashley är i desperat behov av jobbet, men kommer hon verkligen att passa som hans assistent?

… och hans stora hemlighet.

Trots sina olikheter inleder Ashley och Jack ett nära samarbete. Men Jack avslöjar ingenting om sig själv och Ashley märker snart att han är plågad av något i sitt förflutna. En vänskaplig kyss i ett svagt ögonblick leder snart till ett passionerat förhållande – en affär lika hemlig som förbjuden.
"

Min kommentar
Nu har jag läst min första Harlequin, och vad ska jag säga? Så här långt är jag inte imponerad. Den här boken var en exakt kopia av Jane Eyre fast med lite modernare uttryck, omgivning och några små ändringar. Annars var allt detsamma från den mörke mannen till den unga kvinnan med ett trist förflutet. 

De möts till och med på en mörk skogsväg där han kommer till häst, ramlar av för att hästen blir rädd för henne och så vidare och så vidare. Ringer det en klocka?

Det kanske var meningen att det skulle vara en modern Jane Eyre + en hel del sexuella scener, men för mig som är väldigt förtjust i Jane Eyre som den är så var det här inte någon höjdare. 
Men om man ska säga något positivt så gick den i alla fall fort att läsa och den är billig om man får för sig att köpa den. 

Finns hos Adlibris, Bokus och CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar