18 september 2012

I kärlekens hamn - Sherryl Woods

Titel: I kärlekens hamn
Författare: Sherryl Woods
Originaltitel: Harbor lights
Sidantal: 378
Bindning: Pocket
Utgiven: 2012-09
Förlag: Harlequin
Betyg: 4 av 5

Beskrivning från Bokus:
"Den nyblivne singelpappan Kevin O"Brien har just återvänt till Chesapeake Shores efter att livet har vänts upp och ner. Här vill han finna en trygg hamn åt sig och sin lille son, bland familj och vänner han litar på. Det enda han önskar är att framtiden inte upprepar det som en gång varit. Fast plötsligt står Kevin inför ett vågspel han inte alls räknat med; och det i form av Shanna Carlyle.

Shanna är ny i stan och har just öppnat en efterlängtad bokhandel på Main Street. Redan första gången hon möter Kevin förstår hon att han är en sargad själ - en typ hon tyvärr känner till alltför väl ... Ändå är denne man och hans lille son nästintill oemotståndliga.
Men just som muren mellan henne och Kevin är på väg att rivas, dyker någon från Shannas förflutna upp. Och när det fina som de skapat tillsammans nu äventyras, ställs de inför sin tuffaste utmaning hittills - att våga känna tillit igen ..."


Min kommentar:
Ännu en fin kärlekshistoria från Harlequin med feelgoodkänsla. Den var inte alls krävande och inte jobbig, man skulle kunna kalla den tråkig med alldeles för få händelser, men den var precis vad jag behövde just nu.
Hade jag läst den vid ett annat tillfälle så hade jag gett den lägre betyg, det vet jag. Men detta var en fråga om rätt bok vid rätt tillfälle, så den får vad jag känner just nu.

Rekommenderas.

Finns hos Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar