1 oktober 2012

Sju sorters sommarkakor - Cecilia Vikbladh

Titel: Sju sorters sommarkakor
Författare: Cecilia Vikbladh
Sidantal: 126
Bindning: Inbunden
Förlag: Ica Bokförlag
Utgiven: 2012-04
Betyg: 4,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Sommaren är som gjord för att sitta i bersån eller på stranden och njuta av nybakade kakor och hemlagad saft. I Sju sorters sommarkakor hittar du ett oemotståndligt urval recept som passar särskilt bra just under sommaren.

Här finns naturligtvis enkla och snabba kakor som du svänger ihop medan picknickkorgen packas, den lätta bärpajen går till exempel i ett huj. Bullar i långpanna med kokos och äpple är perfekta när ni blir många, servera med svalkande iskaffe i skuggan en riktigt varm dag. Till sommarens alla trädgårdsfester och födelsedagar får du recept på lite lyxigare, bär- och chokladfyllda bakverk. Och missa inte den oförglömliga tårtan med jordgubbar och fläderkräm"


Min kommentar:
Bara för att sommaren är slut så måste inte sommarkakorna vara det. Varje gång jag kikar på recepten så känner jag hängmattekänslan komma smygande, jag älskar't!
Den här boken följer de tidigare Sju sorters böckerna bra, det är enkla recept blandat med lite svårare men det jag testat hittills är enkelt och gott.
Bonus till författaren som också tagit de fantastiska bilderna!
Det bästa är nog att det är helt nya kakor, en del är lite för exotiskt för min smak, men en del får mig bara att vilja börja baka direkt! Inspirationen tas tacksamt emot.
Rekommenderas varmt!

Finns hos Adlibris, CDON och Bokus bland annat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar