1 november 2012

Sammafattning Oktober

I oktober månad hann jag läsa:
Sju sorters sommarkakor - Cecilia Vikbladh
Fifty shades darker - E.L. James
Mor gifter sig - Moa Martinson
Nässlorna blomma - Harry Martinson
Kloka råd och huskurer
Drömmarnas sjö - Kim Edwards
Cinder - Marissa Meyer
När döden kom till Pemberley - P.D. James
Det mest förbjudna - Kerstin Thorvall
Ordspråk, träffsäkert och tankvärt
Yoga med Malin - Malin Berghagen
Stora hundboken - Fredrik Steen
Fifty shades freed - E.L. James
The Casual Vacancy - J.K. Rowling

14 böcker varav 3 stod på Läsplaneringen 2012.

Den bästa boken var utan tvekan The Casual Vacancy , älskade den rakt igenom även om den på sina ställen skildrade riktigt hemska saker.

Månadens besvikelse var antingen Drömmarnas sjö eller När döden kom till Pemberley. Jag hade höga förväntningar på båda, vilket inte infriades hos någon av dem. Besviken är bara förnamnet.

Mest förvånande eller uppseendeväckande var Cinder, lånade den på biblioteket utan att tänka så mycket på saken. Jag läste den och kände bara "wow", den serien ska jag nog försöka följa ända till slutet!

Tänk att jag klarade av att slå rekordmånaden juli! I juli läste jag 13 böcker, något som jag slog med en enda liten bok den här månaden, helt ofattbart. Tror inte att de kommande månaderna kommer att bli i närheten så bra som den här (inte med tanke på en del av böckerna som ligger i min läshög).
Summan av kardemumman: Helnöjd, bättre än så här blir det nog inte det här året!

2 kommentarer:

  1. Det blev ett gän böcker under månaden ser jag. Även några äldre böcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Hur är det man säger? Variation förnöjer? :)

      Radera