3 februari 2013

Bortom all räddning - Anne O'Brien

Titel: Bortom all räddning
Författare: Anne O'Brien
Originaltitel: Rake beyond redemption
Sidantal: 296
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2012
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Harlequin:
"Ökänd rumlare eller hedersman?Alexander Ellerdine manar sin häst genom vågorna på stranden i Sussex för att hinna undsätta den unga ladyn som har fångats av tidvattnet. Hennes vackra ansikte och djärva sinne hänför honom från första stund - men som smugglare med skamfilat rykte har Zan ingenting att erbjuda en kvinna som hon.

Marie-Claude har bestämt sig för att reda ut mysteriet med sin grubblande räddare. Hans passionerade kyssar är lika farliga som hans rykte. Men hederligheten i hans ögon vittnar om att han är en gentleman ... medan hemligheterna och ryktena talar för att han är en beryktad rumlare bortom all räddning ...
"

Min kommentar:
Ett lite annorlunda koncept från de Harlequins som jag läst tidigare. Det är svårt att förklara men de vanliga ingredienserna finns där (kärlek, trassel, skydda varandra) men också en del annat (en mycket speciell kvinna, ett intressant story runt omkring som jag önskat att man på något sätt gjort ännu mer utav).
Vi har smuggling, det får tjäna som fienden och problemet i kärlekssagan, och det är intressant hur mycket vår hjältinna får stå ut med. Och ändå ger hon sig inte, jag ser en stark individ.

Det var något med hela historien som fångade mig och höll mig kvar, det var nog till stor del mysteriet med vad Ellerdine höll på med egentligen, för såklart förstår man ju att allt inte är som det ska. Och hur mycket saker som sägs om honom så tror man endast på de bra sakerna, såklart.
Men jag avskyr bruket av smeknamnet "Zan", det passar på något sätt inte alls in. Hon heter Marie-Claude och han Zan (egentligen Alexander) och det hela faller platt namnmässigt. Men det är också det enda som egentligen stör, annars är det faktiskt bra. I mitten blev det lite segt, men mot slutet ville jag bara att det skulle bli mer, mer drama, action och äventyr! Även fast jag inte ser hur det skulle ha kunnat gå till..

Finns på Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar