26 februari 2013

Klockan var 8:20 och jag hade redan besökt 2 lokala boklådor plus ICA Maxi...

Ja jag gick upp relativt tidigt imorse för att kunna åka på bokrea, trots mina tvivel i början på utbudet så bestämde jag mig för att åka trots allt. Dessutom hade jag fått mail om att mina beställda böcker från ICA Maxi nu fanns att hämta på... just det, ICA Maxi. Resultatet av min tidiga uppstigning?
6 stycken böcker (mer specifikt vilka + bilder kommer i ett eget inlägg)
Av dessa 6 så var 4 förbeställda från Maxi, de andra två hade jag tittat ut sedan tidigare och bestämt mig för.

Slutsats? Det fanns verkligen ingenting utöver det jag redan bestämt mig för som jag var det minsta sugen på. En av boklådorna som jag besökte var Akademibokhandeln. De hade i stort sett 6 bord med böcker, och då var det inte, i min mening, stora bord eller särskilt många olika titlar. Det var helt enkelt tråkigt.

Jag kan inte ha varit den ende som tänkte så, förra året när jag gjorde samma sak och åkte i ottan till närmaste boklåda så var det lång kö och stämningen var fantastisk. Idag hade jag gott om plats att röra mig på, på alla bokreorna. Var är allt folk? Okej att man kan förboka via internet på Adlibris till exempel (jag själv väntar på 2 paket från nätbokhandlare), men åker man ändå inte in och kollar närmaste bokhandel?
Ja, jag har varit konfunderad över detta ända sedan jag kom hem och det lär jag nog fortsätta fundera på under dagen.
Faktum är att utbudet i år var tråkigt. Och jag saknar de där riktiga pangpriserna, de som fick en att vilja bli lite sådär tävlinginriktad i sin jakt på att få tag i ett exemplar. Det enda jag tävlade mot idag var tiden på min parkeringsbiljett...

Ja, lite tragiskt är det allt. Men! 6 böcker i alla fall! Inlägg om det kommer alldeles jättesnart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar