28 februari 2013

Sammanfattning februari

I februari månad hann jag läsa:
Den mörkaste passionen - Gena Showalter
Bortom all räddning - Anne O´Brien
På tu man hand, Sommarbröllop - Marion Lennox, Abigail Gordon
Dolda drömmar, Jakten på den rätte - Janice Lynn, Fiona McArthur
Giftet - Maria V. Snyder
Marshmallows for breakfast - Dorothy Koomson
Bared to you - Sylvia Day
Dålig karma - David Safier
En hondjävuls liv och lustar - Fay Weldon
In bed with a highlander - Maya Banks
Nathalie : en delikat historia - David Foenkinos
100 sätt att leva klimatsmart/100 sätt att leva ekologiskt - Mattias Henrikson, Helena Jansson
Beautiful Creatures : mörka drömmar, livsfarlig kärlek - Kami Garcia och Margaret Stohl

12 böcker varav 1 stod med på Läsplaneringen 2013. 

Jämförelse i antal lästa böcker mot förra året: +6

Antal sidor: 4055

Manliga författare: 2
Kvinnliga författare: 13
Könsfördelningen var ju inte den jämnaste den här månaden om man säger så...

Böcker på svenska: 9
Böcker på engelska: 3

Den bästa boken var nog faktiskt Dålig karma, den var annorlunda och jag tycker mer och mer om den ju mer jag tänker på den. Det kanske låter både flummigt och konstigt men det är som om att den hänger kvar på något sätt. 

Månadens besvikelse var UTAN TVEKAN In bed with a highlander. Det kändes bara förnedrande på så många nivåer och det var länge sedan jag kände sådan... avsmak inför en bok. 

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var nog Giftet, det var inte alls vad jag hade väntat mig. Jag hade mycket låga förväntningar men herregud vad bra det var! Spännande och genomtänkt, den serien vill jag nog veta mer av i framtiden. 

Summering:
En helt fantastisk bokmånad och jag vet inte riktigt hur jag lyckats läsa så många böcker, var hittade jag tiden? Jag har varit otroligt upptagen och stressad men böckerna har jag ändå lyckats ta mig an, otroligt som sagt. 
Mycket, mycket nöjd med bokmånaden!

2 kommentarer:

  1. Minns att jag trodde att Marshmallows for breakfast skulle vara världens chiclit men oj så fel jag hade! :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur! Jag hade inte trott att den skulle vara så allvarlig.

      Radera