7 mars 2013

Ett recept på kärlek - Jeannie Watt

Titel: Ett recept på kärlek
Författare: Jeannie Watt
Originaltitel: Just desserts
Sidantal: 256
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013
Betyg: 2,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Den alltid så försiktiga Layla Taylor hade aldrig förväntat sig att hon skulle behöva ta emot hjälp av sin svurne barndomsfiende Justin Tremont. Men efter att hon dumpat sin otrogne pojkvän och hon står strandad på ett hotell långt hemifrån är Justin precis den Layla behöver. Eller snarare snökedjorna på hans bil! Vilket i sin tur plötsligt leder till något mer ...
Justin har inget emot att vara killen som hjälper tjejer att komma över sina ex. Att ha lite kul utan några band är precis hans typ av förhållande. Layla är däremot inte hans typ. Hon lever efter alldeles för strikta principer.

Men de två som gjort allt för att undvika varandra, verkar plötsligt mötas på de mest oväntade ställen. Och Justin förstår att Layla både vågar bryta mot regler och stå upp för sig själv. Snart inser han också att hon har förmågan att se rakt igenom honom. Det gillar han däremot inte! För det är ju trots allt så att en kock inte vill dela med sig av alla sina hemligheter ...
"

Min kommentar:
Det bästa med den här boken var beskrivningarna kring konditoriverksamheten, bakningen och dekorationerna. Det var fascinerande och något som jag fastnade lite längre vid och försökte ta till mig.
Det andra?
Det är tungt, precis när man tror att det inte kan bli tyngre läsning så händer det något mer och inte ens den spirande kärleken kan rädda situationen. Jag la mig med vad jag trodde var lite lätt och mysig litteratur och la ifrån mig den men en känsla av orättvisa och på gränsen till nedstämdhet.
Inte nödvändigtvis något som gör en bok dålig, men jag hade förväntat mig något annat och jag hade verkligen behövt en feel-good historia där och då.

Boken fick inte komma till sin rätt i och med att jag läste den vid fel tillfälle och med fel förväntningar. Det gjorde att jag lämnades besviken och deppig. Inget vidare.

Läs den gärna, men förvänta dig inte något gulligt i handlingen. Det kommer bli tung läsning.

Finns på Adlibris, CDON och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar