3 mars 2013

Fiende utan namn - HelenKay Dimon

Titel: Fiende utan namn
Författare: HelenKay Dimon
Originaltitel: Locked and loaded
Sidantal: 224
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Harlequin:
"Vem är hon egentligen …?
Maddie Timmons är den enda av kvinnorna i vittnesskyddsprogrammet som fått sin nya identitet avslöjad och som ännu inte blivit dödad på grund av det … Men mördaren – eller mördarna – är henne tätt i spåren och agenterna inom Recovery Project får ta till all sin styrka för att skydda Maddie. Det yttersta ansvaret vilar på Adam Wrights axlar. Bördan är inte helt lätt att bära; med ett välgrundat hat gentemot alla som har med droghandel att göra är det svårt för honom att sätta sitt eget liv på spel för att rädda Maddies. Hon har trots allt varit nyckelperson i en av de största droghärvor han känner till. Att hon förnekar sin inblandning gör honom inte vänligare inställd – allt talar för att hon ljuger. Ändå dras han till henne … Som om han vill bränna sig för att lära sig att sky elden … Eller som om han inte kan låta bli att spela med livet som insats."

Min kommentar:
Jag gillar faktumet att Maddie är en kämpe, att hon trots sina skador ändå slåss. Hon verkar vara stark och smart. Men männen i dessa historier verkar alltid vara starkare. Jag hade tyckt det varit underbart om hon lyckats sopa till Adam bara så att det inte var självklart att han var starkare. Det är svårt att förklara men det är ibland som om att det inte spelar någon roll hur starka kvinnorna är eftersom männen alltid kommer vara starkare.

Nog om det, jag gillar Black Rose-genren. Spänningen börjar hitta tillbaka lite till mig, jag vill gärna ha lite mer action och lite mindre myslitteratur. En vändning på gång kanske?
Boken hade en handling, kort men bra, och jag får ganska snabbt koll på karaktärerna och de känns någorlunda trovärdiga. Inte så skrämmande som de hade kunnat vara, men man förstår grejen.
Med det sagt så vet jag inte om det blev någon favorit, den var bra, men inte någon favorit.

En bra bok som rekommenderas om man vill ha en romantisk historia med lite action i!

Finns på Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar