6 mars 2013

Innan filmen är slut / En hopplös romantiker - Anne Fraser / Emily Forbes

Titel: Innan filmen är slut / En hopplös romantiker
Författare: Anne Fraser / Emily Forbes
Originaltitel: Doctor on the red carpet / Breaking her no-date rule
Sidantal: 320
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013
Betyg: 3 av 5

Beskrivning från Harlequin:
"Innan filmen är slut
I nöd och lust?
Stuntmannen Kendrick har ordet ”hjärtekrossare” skrivet över hela ansiktet - precis den sortens distraktion som doktor Elizabeth Morgan vet att hon inte behöver! Hon har dessutom bestämt sig för att aldrig mer förälska sig.

Men Kendrick älskar utmaningar i alla former – och snart faller Elizabeth för den stilige äventyrarens charm. Hans förförelsekonster har dock hittills aldrig slutat med något ”för evigt”. Men man ska aldrig säga aldrig ...



En hopplös romantiker
Miniserie: Singel i storstan (3/4)

Kära dagbok!
Visst finns det en anledning till att jag brukar kallas för "hopplös romantiker", men jag får inte glömma det jag lovade mig själv efter mitt senaste katastrof-förhållande: Dejta aldrig någon på jobbet! Och jag känner till varje anledning till att jag inte ens borde fantisera om James Leonardi, den nya ursnygga kirurgen. Fast att ta en titt djupt in i hans chokladbruna ögon kan väl ändå inte skada ...?

Ellie
"

Min kommentar:
Innan filmen är slut - Anne Fraser
Fin och förutsägbar, lite tråkigt och jag hoppas varje gång att kvinnorna ska vara lite skarpare. Lite mer bestämda.
Men jag imponeras av det djup som man ändå får i karaktärerna fast berättelsen är så kort. Det känns som om att jag i alla fall förstår mig på Elizabeth ganska bra. Stor bonus för den lite oväntade händelsen i slutet, satte lite extra krydda till berättelsen och gav Elizabeth upprättelse som en stark och självständig kvinna. Sånt gillar vi!

En hopplös romantiker - Emily Forbes
Nja jag vet inte, jag är inte så förtjust i Ellie. I ena stunden är hon stark och står på sig, men i nästa gör hon det till en nivå som gränsar till idioti. Jag har lite svårt för henne om jag ska vara ärlig. Jag tycker om henne, men förstår henne inte. Jag förstår mer James och tycker han verkar otroligt förstående som direkt greppar varför hon gör som hon gör. Det hade jag nog inte listat ut om jag inte läst hennes sida av tankeverksamheten.
Hon är väl som människor är mest, lite oförutsägbar.
Berättelsen är bra och jag gillar intrigen som utspelas, extra bonus till hennes kvinnliga sambos som lyssnar på henne och får mig att komma närmare Ellie som person. Utan dem hade det inte varit så enkelt.

Sammanfattningsvis kan man väl säga att boken/böckerna var okej. Lättsmält och bra intriger, men det fanns en udd som jag saknade. Ibland kan man bara sakna det där lilla extra, och så var det i det här fallet.

Finns i pocket på AdlibrisBokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar