30 april 2013

Sammanfattning april

I april månad hann jag läsa:
Konsten att tala med en änkling - Jonathan Tropper
När lammen tystnar - Thomas Harris
Hannibal - Thomas Harris
Någon gång ska vi berätta allt för varandra - Daniela Krien
Björnbärssommar - RaeAnne Thayne
För dig blottad - Sylvia Day
Mitt rätta jag - Beth Andrews

7 böcker varav 1 stod med på Läsplaneringen 2013

Jämförelse i antal böcker från förra året: +2

Antal sidor:2189

Manliga författare: 3
Kvinnliga författare: 4

Den bästa boken är svår att utse den här gången, Hannibal var för jäkla bra, men det var Konsten att tala med en änkling också. Fast jag tror ändå att jag tyckte Hannibal var en noslängd bättre. 

Månadens besvikelse går till För dig blottad, jag blev inte direkt besviken på den men priset ska gå till någon bok och denna var den minst bra boken av alla jag läste denna månad. 

Den mest förvånande eller uppseendeväckande går helt klart till Mitt rätta jag, det hade jag aldrig trott att jag skulle tycka om den så mycket!

Summering
Förvånadsvärt hög ribba satt när det gäller kvaliteten på böckerna som lästes denna månad, de var helt enkelt generellt sett riktigt bra! Hellre få riktigt bra böcker än många dåliga. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar