9 september 2013

Brottsplats: Widow Creek - Carla Cassidy

Titel: Brottsplats: Widow Creek
Författare: Carla Cassidy
Originaltitel: Scene of the crime: Widow Creek
Sidantal: 214
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013-08
Betyg: 3,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"Lexie väcks mitt i natten av hundarnas skall. Skräcken griper tag i henne när hon ser en mörk skugga smyga från träd till träd bakom systerns hus. Med nerverna på helspänn sluter hon fingrarna runt pistolen. Har det hotfulla besöket något med Laurens försvinnande att göra?

FBI-agenten Lexie Forbes beger sig till den lilla staden Widow Creek för att söka efter sin försvunna tvillingsyster. Vid sin sida har hon snart systerns granne Nick, som bär på ett tragiskt förflutet och ett brustet hjärta. De två upptäcker inom kort att saker och ting inte står rätt till i den lilla nedgångna staden. Och att fråga runt kan vara farligt i Widow Creek finns nämligen många hemligheter som måste förbli dolda. Till varje pris ...
"

Min kommentar:
Hittade ett roligt korrfel, och det är det första som jag kommer att tänka på när jag ska skriva den här recensionen, huvudpersonen heter Lexie men vid ett tillfälle tänker det potentiella kärleksintresset Nick på någon som heter Leslie. Jag höll på att skratta sönder mig själv, visst har man hört talas om en twist i tredje akten men det var verkligen oväntat!
Tillbaka till boken som helhet: jag irriterade mig på detaljer. Som att Lexie kommer till sin systers hus och märker att ingen hund fått mat eller vatten på ett tag. Vad gör hon? Ingenting enligt boken, det står inget om att hon matar eller tar hand om dem, jag blir väldigt irriterad på det eftersom hon i alla fall tar hand om hunden som bor inomhus. Men de som är ute får tydligen klara sig själva.
Gåtan då? Jag hade nog löst det ett bra tag innan de själva gjort det, de kändes slöa som huvudpersoner. Det tog lite för lång tid för dem att komma på detaljerna som passade in i helheten. Men så mådde ju ingen av dem riktigt bra, svårt att säga hur man tänker i sådana lägen.

På det hela en helt okej bok som rekommenderas då det är en annorlunda bok i den här genren, trovärdig på olika sätt och underhållande.

Finns hos Harlequin, Adlibris, CDON och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar