11 september 2013

Förlorade år - Debra Webb

Titel: Förlorade år
Författare: Debra Webb
Originaltitel: Broken
Sidantal: 215
Bindning: Pocket
Förlag: Harlequin
Utgiven: 2013-09
Betyg: 4,5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"För sju år sedan förlorade agenten Linc Reece sin fru Lori under ett uppdrag när knarkkungen Juan Marcos båt exploderade. Kroppen hittades aldrig och efter en lång tids letande gav Linc upp och accepterade hennes död. Men nu har han ställts inför ett nytt faktum. I en liten stad i Södern bor en kvinna som heter Mia Grant. Hon ser ut som Lori, beter sig som Lori är Lori. Linc är övertygad om att det är hans fru, men kan inte bevisa det.

Mia själv minns ingenting av deras påstådda liv tillsammans och har inte en aning om vem Linc är. Det är ingenting hos honom som verkar bekant förutom den där speciella känslan när de rör vid varandra. Men när de upptäcker att all information om Lori har raderats och Reeces gamla foton blivit stulna förstår även Mia att någon har lagt stora resurser på att få henne att glömma. Och samma person skulle utan tvekan gå ännu längre för att försäkra sig om att hon inte får minnet tillbaka
"

Min kommentar:
Ännu en bok som jag verkligen tyckte om. Den kändes intressant och nytänkande, så mycket på så få sidor! Jag gillade huvudpersonerna och kunde förstå problematiken, det kändes som att karaktärerna reagerade på ett inte allt för otänkbart sätt och det gav en stor trovärdighet.
Man hade kunnat göra mer av den här berättelsen, den hade kunnat bli på över 600 sidor lätt och innehålla mycket mer lidande och oväntade vändningar. Men det här var PRECIS vad jag behövde, enkelt men ändå välskrivet med en intressant handling på få sidor.

Rekommenderas.

Finns hos Adlibris, Bokus, CDON och Harlequin.

4 kommentarer:

  1. Den här tror jag att jag skulle tycka om trots att den är kort, ibland behöver man kortare lite lättare böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Speciellt om man läst någon mastodontbok innan, då sitter en sån här helt perfekt :)

      Radera
  2. Låter som en riktigt bra bok :)
    sv: Åh vad bra att du gillade Walking disaster, antar att du har läst båda så nu är jag nyfiken på vilken du tyckte var bättre? Jag har som redan tagit förgivet att Walking disaster är bra :P

    SvaraRadera