31 oktober 2013

Sammanfattning Oktober

I oktober månad hann jag läsa:
The husband's secret - Liane Moriarty
Häxprovet - Maj Bylock
Drama - Sylvia Day

3 böcker varav 0 stod med på Läsplaneringen 2013.

Jämförelse i antal böcker från förra året: -11

Antal sidor: 828

Manliga författare: 0
Kvinnliga författare: 3

Den bästa boken var svår att välja denna månad, alla hade sin charm och var verkligen bra på sitt sätt. Det är ju tre olika genrer i grunden och det är lite svårbedömt då alla fick höga betyg. Mycket bra kvalitet på läsningen denna månad helt enkelt! Så jag säger att alla är bäst den här månaden.

Månadens besvikelse blir, och det kommer säkert inte som någon överraskning, ingen. Det finns ingen som jag vill kalla sämre än någon annan.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande måste jag nog ge till Häxprovet, det var mycket länge sedan jag läste den och då älskade jag den. Jag förväntade mig inte att jag skulle tycka så mycket om den vid omläsning, men det gjorde jag!

Summering
Väldigt svag månad läsmässigt, men det har sin förklaring i den totala dårstress som jag haft de senaste veckorna. Jag kommer förhoppningsvis igång igen nu i november, kanske inte med samma intensitet som i somras med förhoppningsvis vid någon slags medelväg. 

4 kommentarer:

  1. Imponerande att du överhuvudtaget orkat läsa något om det varit så tokstressigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade tur och hann läsa lite innan tokstressen kom, annars hade det gapat tomt på recensioner denna månad!

      Radera
  2. Häxprovet funderar jag på att läsa, har hört så mycket bra om den. Hoppas att tokstressen är borta nu! Det är hemskt att vara stressad under längre tid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en jättebra serie, kommer definitivt läsa om hela nu när jag väl börjat :)
      Tokstressen är på nedgång, håller med dig det är inte kul alls. Men det börjar lugna sig :)

      Radera