15 december 2013

Fixa julen: Proffsens bästa tips för en lyckad jul - Liselotte Forslin m.fl.

Titel: Fixa julen: Proffsens bästa tips för en lyckad jul
Författare: Liselotte Forslin m.fl.
Sidantal: 192
Bindning: Inbunden
Förlag: ICA förlaget
Utgiven: 2013
Betyg: 5 av 5

Beskrivning från Adlibris:
"I Fixa julen! har proffsen samlats för att dela med sig av sina bästa tips för en stämningsfull och avkopplande jul.
Var förberedd med glöggen till första advent. Lär dig planera julbordet för alla smaker. Och när julstöket är över och maten sjunkit undan bli inspirerad till en gnistrande nyårsfest!
Författarna är alla experter på sitt område men anpassar sina recept och tips så att det ska fungera även hemma hos dig.

Maten Liselotte Forslin, Tove Nilsson, Birgitta Rasmusson och KC Wallberg hjälper dig med recept på maten såväl till det klassiska julbordet som till det vegetariska baket och godiset.

Dryckerna Bengt-Göran Kronstam tipsar om dryckerna som passar både till skinkan och till nyårssupén.

Klapparna Mai-Lis Hellénius visar hur du slår in presenterna så att de blir de läckraste och mest personliga klapparna under granen.

Stämningen Catharina Lindeberg-Bernhardsson förgyller rummet och gör festfint med dukning och blommor.

Myset Jan Gradvall väljer julmusik och filmer som gjorda för att krypa upp i soffan och njuta av under mellandagarna.
"

Min kommentar
Jag har kommit på mig själv med att sitta och bläddra i den här boken med jämna mellanrum den senaste tiden. Den här boken är så mycket, så mycket av allt. Det är recept, pyssel, tips, musik, film och ändå mycket mer. Helt otroligt mysigt.
Den här boken har det verkligen lagts ner mycket tid på, bilderna är fantastiska och texterna är välbalanserade. Det är lätt hänt att det blir för mycket av något eller att saker och ting blir alldeles för avancerade. Eller som i många julsammanhang: otroligt stressande. Den här boken är mer inspirerande, känner mig motiverad att ta tag i saker och ting! Lite synd att det inte finns mer godisrecept i boken, men samtidigt så finns det så mycket annat så det gör inget.
Antalet recept är inte jättemånga, det är mer fokus på enkelhet och estetik.
Jag tar ett stort steg av förtroende här och säger att jag älskar boken, trots att jag inte har hunnit testa några recept än.
Det är en vacker bok och jag tokgillar den. Rekommenderas!

Finns att köpa hos Adlibris, Bokus och CDON

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar