29 december 2013

Sammanfattning december

I december månad hann jag läsa:
Häxkatten - Maj Bylock
Häxbrygden - Maj Bylock
Häxdoktorn - Maj Bylock
Fördelarna med en kollaps - Jonathan Tropper
Darkly dreaming Dexter - Jeff Lindsay
A Game of Thrones - George R.R. Martin
Fixa julen: Proffsens bästa tips för en lyckad jul - Liselotte Forslin m.fl.
Vi måste sluta ses på det här sättet - Lisa Bjärbo, Johanna Lindbäck

8 böcker varav 0 stod med på Läsplaneringen 2013.

Jämförelse i antal böcker från förra året: +4

Antal sidor: 2468

Manliga författare: 3
Kvinnliga författare: 4
(massor av författare på Fixa julen. Bylock räknar jag bara en gång)


Den bästa boken den här månaden får gå till två böcker, båda var kanon men på var sig ett sätt, jag pratar om A Game of Thrones och Fördelarna med en kollaps. De får definitivt en livstidsplats i min bokhylla.

Månadens besvikelse blir Vi måste sluta ses på det här sättet, konceptet fanns där men den föll på att jag inte kunde relatera till karaktärerna och mest kände mig utanför.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var nog Fixa julen: Proffsens bästa tips för en lyckad jul, jag trodde inte att jag skulle tycka om den så mycket som jag gjorde, jag trodde inte heller att den skulle lyckas inspirera mig så mycket som den gjorde heller.

Summering
Sidantalet är lite missvisande denna månad; jag höll ju på med Game of Thrones i flera månader och läste inte alla dessa sidor i december med andra ord. Inte för att det spelar så stor roll egentligen, denna tanke är bara spår av en utbildning i statistik som jag gick för inte så länge sedan gällande missvisande data (bland annat). 
Trots att jag även denna månad har haft ganska mycket att göra så har det ändå blivit en hel del läst. Himla kul! Läste en hel del riktigt bra böcker efter sig också vilket kändes riktigt uppmuntrande för min något sega läslust. Bring it on januari!

2 kommentarer:

  1. Det var ju många sidor du hann läsa i december! Själv är jag inne på slutspurten och hoppas hinna läsa någon mer!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite förvånad själv över att det blev så pass mycket, men jag kommer inte hinna mer i år. Hoppas du hinner! :)

      Radera