18 januari 2014

A SEAL's seduction - Tawny Weber

Titel: A SEAL's seduction
Författare: Tawny Weber
Bindning: e-bok
Sidantal: 152
Utgiven: 2013
Förlag: Harlequin
Betyg: 2 av 5

Beskrivning från Adlibris:
""Subject: " Navy SEAL Lieutenant Blake Landon "Current Status: " Two weeks of enforced leave
"Mission: " Distract himself in any way possible
"Obstacle: " A woman who tempts him to break the rules...including his own
Navy SEAL Blake Landon (aka "Boy Scout") knows the rule book inside and out. Checked. Rechecked. But when a mission ends badly, his entire team is ordered on leave. And that's when Blake sees the tall redhead whose dark eyes suggest that the rules--especially those in bed--are made to be broken.
Scientist Alexia Lane has sex on the brain--partly for work, but mostly because she needs a man who makes her girly parts do the happy dance. Her only no-no? No military dudes. But Blake's rockin' bod promises delicious pleasures, and Alexia is halfway to sexual Nirvana before she can find out he's actually a Navy SEAL.

And where one rule is broken, more are sure to follow....
"

Min kommentar
Den här boken finns att ladda ner gratis från Google books, och visst tänkte jag, varför inte?
Om man säger så här, det finns en anledning till varför vissa böcker är gratis. Detta är faktiskt ett perfekt exempel på det.
Visst, den hade en viss charm i början men sedan blev allting bara en kliché som spårade ur totalt.
Macho-man, kvinna i behov av macho-man. Marathon-förhållande och samma samma samma. Pojke räddar flicka, flickar tittar djupt in i pojkes själ och deklarerar att han är mannen i hennes liv. Han säger "Tack detsamma" och sedan är sagan slut.
Boken avverkade kliché efter kliché och jag kan inte hjälpa det, jag skrattar. Jag kan inte ens vara riktigt besviken på den dåliga kvalitén på boken eftersom den var så otroligt typisk.

Spoileralert: Vid ett tillfälle i boken tänkte jag "Nu fattas det bara att hon blir kidnappad eller något så att han kan få komma in och rädda henne", och ja, sagt och gjort så blev det. Jippie. Men jag måste skratta, det är så förutsägbart.

Om du mot förmodan ändå skulle vilja läsa den här boken så finns den att köpa hos Adlibris, Bokus och CDON (såvida du inte har Google books såklart).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar