1 januari 2014

Bokslut 2013

Lästa böcker 2013: 104
Skillnad mot förra året: +12

Antal lästa sidor:
Januari: 1232
Februari: 4055
Mars: 2889
April: 2189
Maj: 2503
Juni: 3852
Juli: 2165
Augusti: 2697
September: 3723
Oktober: 828
November: 885
December: 2468

Totalt: 29486 sidor

Totalt antal besökare sedan bloggens start 2011: 100 380
Samma tid förra året: ca 29 000

Totalt antal inlägg: 646

Totalt antal kommentarer: 1187

Följare på bloglovin: 36

Följare på facebook: 36

Följare via Google: 5

Populäraste inlägg det senaste året: Lucy Dillons Lost dogs and lonely hearts

Statusen på läsplaneringen för 2013: 14/30 böcker lästa

Antal olästa böcker i bokhyllan: 263
Jämfört med förra året: +190

Utmaningsstatusar: 
Läsa 70 böcker totalt - CHECK
Varav 5 ska vara klassiker - CHECK
7 av dessa böcker ska vara skrivna av, för mig, okända författare. - CHECK


Tanker kring året som gått
Att jag skulle hinna läsa över 100 böcker på ett år fanns inte ens på kartan för min del, helt otänkbart. Men detta år har bjudit på en del månader med exceptionellt bra lästider och många böcker kunde plöjas. Årets 10 bästa böcker samlade jag i ett inlägg för sig, för enkelhetens skull.
Under hösten hade jag en ordentlig lässvacka tack vare en vardag som var så stressig att jag inte visste hur jag skulle hinna andas. Men det blev bättre och december blev en kanonmånad, trots att julen inte bjöd på någon lästid över huvud taget.

Läsplaneringen blev lite av en flopp, något som justeras i läsplaneringen för 2014. Jag försökte men orkade helt enkelt inte hela vägen.

Antalet olästa böcker i bokhyllan är lite pinsamt, det är så otroligt många och antalet verkar bara växa ju fler av dem som jag läser. Det är som en mardröm och önskedröm på samma gång, mycket förvirrande. Tänk att det kommit till nästan 200 nya böcker i bokhyllan under året som gått! Helt otroligt, vet inte om jag ska skratta eller gråta...

Utmaningarna gick desto bättre! Alla tre klarades, i två av tre fall med råge, och jag kan helt klart känna mig stolt över det. Om det blir fler utmaningar under 2014? Absolut!

Antalet följare och besökare är jag så lycklig över, tack för att ni håller extra koll på min blogg! Över 100 000 sidvyer var en mycket avlägsen dröm nu gjord till verklighet. Det finns massor av människor som jag vill tacka, ni som läser och ni som till och med tar er tid att lämna en kommentar. TACK! Det värmer i bokälskar-hjärtat.

2 kommentarer:

  1. Jag tror böckerna står för nära varandra i bokhyllan så att de helt enkelt förökar sig av sig själva :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter mycket rimligare än en del av mina teorier (radioaktiva spindlar, en hemlig boktomte, upprepad minnesförlust...)

      Radera