22 maj 2014

Ett besök hos mina bokhyllors nemesis - secondhanden.

På spaning med Bridget Jones - Helen Fielding
Jag måste ju läsa fortsättningen på den här serien, det må vara ett antal år efter alla andra men bananas då. Det får gå! Jag gillade ju första boken i serien, nu hoppas jag bara att den här ska vara minst lika bra. 

Rosemarys baby - Ira Levin
Ni som har hängt med mig ett tag är nog väl bekanta med mitt syndrom kring klassiker, de ska räddas. Allihop. Fristaden är mina suckande bokhyllor. Detta var inget undantag!

Norwegian wood - Haruki Murakami
Jag har hört så mycket bra om den här författaren att jag inte tvekade när jag såg den här stå i hyllan, gjorde jag ett bra val? Är det den bästa Murakamin att börja med?

Fem små grisar - Agatha Christie
Och Christie-samlingen växer stadigt, en bok i taget. Den här gången var det Fem små grisar som är del 24 i serien om Hercule Poirot. Välkommen!

Och priset? 5 små kronor. För samtliga böcker. Jag slits mellan lycklig och upprörd.

Läst någon av böckerna? Vad tyckte du?

6 kommentarer:

  1. Jag har läst de tre översta. Ira Levin är en av mina favoritförfattare! Läs "En vacker dag" någon gång - bästa dystopin jag läst.
    Norwegian wood är inte min favorit-Murakami - men många, många andras så den kanske är bra att börja med. Själv läste jag Kafka på stranden som första och föll pladask över knas-magin i hans böcker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset! Nu blir jag jättesugen på att läsa de två böckerna! :)

      Radera
  2. Rosemarys baby har jag läst och tyckte om :). Av Murakami har jag bara läst en bok och det var Kafka på stranden, men den var underbar så jag ser fram emot att läsa mer! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter mycket lovande! De får kanske följa med mig på semestern i sommar :)

      Radera
  3. På spaning med Bridget Jones läste jag för länge sedan. Tyckte att den var rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter lovande! Annars brukar ju bok 2 i en serie ha en tendens att falla lite platt gentemot förväntningarna :)

      Radera