4 juni 2014

Mitt besök på The Harry Potter Exhibition i Norrköping!

Bildkälla
Resan till Norrköping, eller närmare bestämt till utställningen, var spännande redan från början. GPSen lotsade oss till en fotbollsplan, men det var inte på rätt ställe. Så vilse redan från början var det som gällde, trodde verkligen att det skulle vara bättre skyltat från infarterna. Men icke! GPS-koordinater hade inte varit så dumt...
Men! Vi hittade rätt till slut. Ingen kö var det och därmed ingen väntetid heller, otroligt skönt! Audioguide delades ut, hur smidigt som helst men jag rekommenderar svenskt tal eftersom det finns en hel del spännande dialekter hos dem som talar om föremålen ibland...

Men föremålen sedan! Det är kostymer och prylar från alla filmerna, ibland kan man nästan känna spår av skådespelarna som burit dem och det är en sådan fantastisk känsla! När man får höra mer om kläderna så förstår man också hur mycket jobb som lagts ner och vilken otrolig eftertanke det funnits kring en del av föremålen.
Jag försöker att inte spoila för mycket (därför utelämnar jag mycket av det jag såg och det jag tyckte var allra häftigast, tycker att ni förtjänar att se det med egna ögon), men det var fantastiskt och jag rekommenderar alla Harry Potter-fans att åka dit! Det är helt klart värt resan.

Det fanns en Harry Potter-shop *glädjehopp när jag fick reda på det*, och jag kan inte säga att jag blev besviken på utbudet i shoppen. Men priserna däremot, så otroligt dyrt! Ta med er stora plånboken om ni planerar att handla något. Jag kunde inte låta bli att köpa en egen marodörkarta dock, det gick helt enkelt inte att gå ut ur shoppen utan den!

*Fun Facts: 
- Jag blev indelad i ett elevhem av Sorteringshatten, hamnade i Ravenclaw! ^^
- Jag har suttit i Hagrids fåtölj! :D
- Jag har aldrig varit så sugen på att se om alla filmerna som jag är nu!!

Några frågor eller funderingar? :)

2 kommentarer:

  1. Är inte alls avundsjuk alls!! Fy vad jag ljuger.
    Marie i Skåne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var fantastiskt, den är där hela sommaren så du kanske hinner åka dit? :)

      Radera