13 november 2014

Bok-till-Film gif Tag

Jag blev så inspiraread av The Book Gif Tag att jag valde att skapa en egen baserad på de böcker som blivit filmatiserade. Hoppas ni är några som vill haka på, att jaga gif's är ju riktigt kul! Det här blir ett roligt sätt att tipsa varandra om filmatiseringar också. :)

Så här går det till: Varje person som blivit taggad får 7 filmatiseringar baserade på böcker som man sedan ska sätta en passande gif till baserat på vad man tycker om just den filmatiseringen. Filmerna kan vara sådana som är gamla, nya eller sådana som inte ens blivit släppta än (bara fantasin och förmågan att googla sätter gränserna!). Varje person som blivit taggad får sedan tagga 5 personer och ge dem 7 filmatiseringar. :) Lycka till! /Malin på Jagochminaböcker
Kopiera gärna beskrivningen när du gör taggen!

Eftersom jag är den som startar detta så får jag ge mig själv 7 filmer, jag hade ju med ett par i min andra gif tag, så de tänker jag återanvända :)


Fantastic beast and where to find them - J.K. Rowling (inte sett)
*heavy breathing*

Fifty Shades of Grey - E.L. James (inte sett)
*hell no*

Hannibal - Thomas Harris
*I approve too*

Divergent - Veronica Roth (inte sett)
*kanske, kanske inte*

The Return of the King - J.R.R. Tolkien
*loooooooving it!*

The Picture of Dorian Gray - Oscar Wilde
*Ben Barnes, behöver jag säga mer?*

Bridget Jones Dagbok - Helen Fielding
*Allt... bara... varför...?*

Jag taggar: 

Era filmer:
The Maze Runner - James Dashner
The Hobbit - J.R.R. Tolkien (alla eller en utav dem)
Da Vinci-koden - Dan Brown
The Help - Kathryn Stockett
Gone Girl - Gillian Flynn
Sense and Sensibility - Jane Austen
The shining - Stephen King

Hoppas den här taggen kan pigga upp lite i höstmörkret! :)

15 kommentarer:

  1. Tack för taggen! Jag ska göra den i helg :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanon! Då ska jag hålla utkik efter den :)

      Radera
  2. Nu har jag svarat!!! :D
    http://elinasbokliv.blogspot.se/2014/11/bok-till-film-gif-tag.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag såg dina svar, så otroligt bra!! ^^

      Radera
  3. Haha gifen på Fifty shades :D hell no!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ibland är det likasågott att vara tydlig :P ^^

      Radera
  4. Hi, Ι check your blog like eveery week. Your writing style is awesome, keep it up!

    SvaraRadera
  5. I like looking through a post that can make people think.
    Also, thank you for permitting me to comment!

    SvaraRadera
  6. Hello there, I think your blog could possibly be having internet browser compatibility issues.
    Whenever I look at your website in Safari, it looks fine but when opening in I.E., it has some overlapping issues.

    I simply wanted to give you a quick heads up! Aside
    from that, great website!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm... Very strange, I will look into it. Thanks for the heads-up!

      Radera
  7. Do you mind if I quote a few of your posts as long as I provide
    credit and sources back to your website? My blog is in the exact same niche as yours and my visitors would certainly benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this okay with you. Appreciate it!

    SvaraRadera