2 februari 2015

Vårlängtan - en enkät

Jag blev taggad av Snowglitter att göra den här enkäten, jag har sett den cirkulera ett litet tag nu så det är kul att få haka på!

1. Vilket vårtecken längtar du mest efter?
SOOOOOOOLEN!!!

2. Ett annat säkert vårtecken är när bokrean startar i slutet av februari. Har du någon särskild bok som du hoppas ska finnas till fyndpris på årets rea?
Jag hade faktiskt hoppats kunna undvika att köpa några böcker över huvud taget.

3. Våren bjuder också på många nya böcker. Är det någon/några som du längtar extra mycket efter?
Ja! Norstedts släpper en vegansk kokbok som jag knappt kan vänta på innan den släpps!


5. Många tycker det är roligt att uppdatera garderoben när våren kommer med t ex en ny jacka eller nya skor. Är du på jakt efter något särskilt vårplagg?
Nej. Jag avskyr att handla kläder, men nu kommer jag snart bli tvungen att handla lite nya byxor. Men inte förrän jag verkligen måste.

6. Finns det någon särskild debutant du ser fram extra mycket emot att läsa i vår, eller alternativt någon författare som för första gången översatts till svenska?
Inte vad jag kan komma på för tillfället, finns antagligen något mycket uppenbart som jag missar.

7. Det kommer också många nya pocketböcker i vår. Är det några särskilda titlar du har väntat på ska komma i pocket?
Inte vad jag kan komma på nu, men återigen finns det säkert något extremt uppenbart som jag bara inte kommer att tänka på just nu.

8. Sist men inte minst, det är ju inte vår än och även vintern har ju sina positiva sidor. Berätta vad du tycker är bäst med vintern!
Jag älskar att vara kall och sedan krypa in under en varm filt och bara bli varm igen. Om jag dessutom är lite lagom insnöad är det perfekt.

Jag taggar Monika, Frida och Bokskorpionen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar