14 februari 2018

Det råkade visst bli lite fler böcker...

Hunted - Meagan Spooner
Retelling av Beauty and the Beast där Skönheten går in i skogen för att döda odjuret, bara en överlever och hon är övertygad om att det kommer bli Skönheten.

Cruel Beauty - Rosamund Hodge
Cross-over mellan Beauty and the Beast och Graceling, något som ska likna A Court of Thorns and Roses och som fått mycket hyllningar på Goodreads. Skönheten är trolovad med Odjuret, och är fast besluten att bli änka snabbt och befria folket. Men det kommer inte bli lätt!

Wintersong - S. Jae-Jones
Om en kvinna som får sin syster kidnappad av The Goblin King och bestämmer sig för att göra ett byte: en syster mot en annan. En av systrarna måste dö, och huvudpersonen i den här berättelsen ser helst att det är hon.

Grave Mercy - Robin Lafevers
Ismae flyr ett arrangerat äktenskap till ett kloster som tränar lönnmördare, men alla offer är inte lika lätta att döda.


Det här ska bli så spännande och jag vet knappt var jag ska börja! Helst vill jag läsa alla på en gång. Har du läst någon av dem?

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Åh vad roligt! Hittade du något spännande? :)

      Radera
  2. Cruel Beuaty var jag nyfiken på tidigare men det blev aldrig av att jag läste den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit tveksam, men nu tog jag steget och hoppas på att inte bli besviken!

      Radera