6 februari 2018

The billionaire's obsession series - J.S. Scott

Titel: The Billionaire's obsession - Simon
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #1
Sidantal: 286

Finns hos Adlibris





Titel: Heart of the Billionaire - Sam
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #2
Sidantal: 162

Finns hos Adlibris


Titel: The Billionaire's Salvation - Max
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #3
Sidantal: 166

Finns hos Adlibris






Titel: The Billionaire's Game - Kade
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #4
Sidantal:
Finns hos Adlibris



Titel: Billionaire Undone - Travis
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #5
Sidantal: 202

Finns hos Adlibris





Titel: Billionaire Unmasked - Jason
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #6
Sidantal: 206

Finns hos Adlibris






Titel: Billionaire Untamed - Tate
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #7
Sidantal: 166

Finns hos Adlibris




Titel: Billionaire Unbound - Chloe
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #8
Sidantal: 176

Finns hos Adlibris




Titel: Billionaire Undaunted - Zane
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #9
Sidantal: 194

Finns hos Adlibris




Titel: Billionaire Unknown - Blake
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #10
Sidantal: 208

Finns hos Adlibris






Titel: Billionaire Unveiled - Marcus
Författare: J.S. Scott
Serie: The Billionaire's Obsession #11
Sidantal: 170








Sammanfattande kommentar för serien:
I stort sett är det samma kille; lång, alfahanne, extremt vältränad, rik, snygg, dominant, extremt kontrollerad (förutom när det kommer till den här speciella kvinnan), som möter samma kvinna; snygg utan att veta om det med smal midja men stor rumpa och stora bröst, dålig självkänsla och i behov av räddning både fysisk och psykiskt.
De möter varandra och det blir eld och lågor direkt. Varenda bok visar kvinnan i en utsatt situation som kräver mannens räddning. Eftersom de inte kan kommunicera sina känslor till varandra så kommer hon att lämna honom eftersom hon tror att det är det bästa för att skydda sig själv. Hon behöver sedan bli räddad igen och då erkänner han sina känslor och hon sina, slutet gott om bröllop sker. Bonus om det blir en graviditet. För det är lika med total lycka eller hur?
Antal sönderslitna underkläder: ofantligt många.
Antal "nej" från kvinnans sida som ignoreras: många.
Ibland är det enda som skiljer den avskydda mannen från den åtråvärda hur hon känner för dem eller deras motivation för att utöva samma beteende. Problematiskt? Verkligen. Jag skulle ljuga om jag sa att det inte störde mig, det stör mig mycket.
Jag kan uppskatta att en del av böckerna har en kvinna som blivit utsatt för misshandel, våldtäkt eller andra ämnen som ofta inte kommer fram i böcker som de här. Att allt inte är rosenskimrande utan att det finns ett allvar i det hela också ger serien charm.
Det är enkel skämsläsning för mig, jag behöver inte tänka och jag kan hoppa över flera kapitel eftersom jag förstår precis vad som hänt. Vet man med sig att det här är den typen av läsning som man gillar eller behöver så är den här minst lika bra som allt annat som finns ute på marknaden. Jag har plöjt en hiskelig mängd av den här sortens litteratur, skäms en del men orkar samtidigt inte bry mig. Jag ser det som avkoppling.
Frågor jag kan ställa mig själv är:
- Vad händer när förälskelsefasen går över? När kontrollbehovet inte är sådär gulligt längre? När ens egna vilja inte betyder ett skit om partnern (mannen) inte anser att aktiviteten är säker nog?
- Vad skulle hända om de inte kunde få barn?
- Eller om den ena parten blev sådär hiskeligt kär, men inte den andra?
- Eller om de inte var sådär fruktansvärt rika? Att ha krävande jobb är en del av de flesta människors vardag, att hantera stressen från att vara arbetslös eller sjukskriven är ett jobb i sig som också kräver mycket. Vad händer om pengar och tid saknas? Så som de ofta gör?
Böckerna skulle inte sälja så bra tror jag, de är en verklighetsflykt och jag hoppas att de förblir en verklighetsflykt och inte ett ouppnåeligt mål för en relation. Det finns inte så speciellt många multimiljonärer där ute som är supersnygga, vältränade, precis lagom dominanta för att inte gå över våldtäktsgränsen och som alltid har ett hår och en personlighet som är "to die for". Är det någon mer än jag som tänker i liknande banor?

Samlat betyg för hela serien: 2,5 av 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar