30 september 2013

Sammanfattning september

I augusti månad hann jag läsa:
Robin Hood - Howard Pyle
Kodnamn Verity - Elizabeth Wein
I väntan på den rätta/Tillträde förbjudet - Leonie Knight/Alison Roberts
Mia och Luca/En perfekt flirt - Amy Andrews/Kate Hardy
Anmäld försvunnen - Debra Webb
Lexis hemlighet/Bara en månad - Melanie Milbourne/Annie Claydon
Brottsplats: Widow Creek - Carla Cassidy
Timmen före gryningen - Rachel Lee
Förlorade år - Debra Webb
Det förflutnas makt - Debra Webb
Dubbla hemligheter - Mallory Kane
Kärleksbiten/Ovan molnen - Molly Evans/Meredith Webber
Pojke saknad - Rita Herron
Hayleys längtan/Ändrade planer - Fiona Lowe/Scarlet Wilson
Fantastiska vidunder och var man hittar dem - Newt Scamander (J.K. Rowling)
The tale of Beedle the Bard - J.K. Rowling

16 böcker varav 0 stod med på Läsplaneringen 2013.

Jämförelse i antal böcker från förra året: +4

Antal sidor: 3723

Manliga författare: 1
Kvinnliga författare: 20

Den bästa boken var Förlorade år, intressant och fängslande på väldigt få sidor.

Månadens besvikelse blev Dubbla hemligheter, det var helt enkelt lite för lite av allting.

Den mest förvånande eller uppseendeväckande var The tale of Beedle the Bard, trodde inte att jag skulle tycka så mycket om den som jag faktiskt gjorde.

Summering
Jag säger bara wow, så många böcker trodde jag aldrig att jag skulle hinna. Kan säga säkert att detta kommer vara årets bästa läsmånad sedd till antalet böcker!

14 kommentarer:

  1. 16 böcker var bra gjort :) The tale of Beedle the Bard glömde jag helt bort att jag med vill läsa när jag beställde Fantastic beasts..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är helt förvånad över antalet böcker själv ^^. Men det är bättre att ha fantastic beasts men inte beedle the bard än tvärt om, beedle the bard refererar en hel del till fantastic beasts.

      Radera
  2. Svar
    1. Jag håller med! Inte så många sidor men ganska många böcker.

      Radera
  3. Oj, ja det var verkligen många!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart! Lär inte ske igen i år!

      Radera
  4. Wow vad många du hann med, bra jobbat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Jo det blev en hel del den här månaden, vet inte var jag hittade tiden till det ^^

      Radera
  5. Oj, det var en rejäl hög!

    SvaraRadera